http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Χυμός Amita Acai Berry

Αντιοξειδωτική δράση - Μοναδική εξωτική γεύση


Η Amita ταξίδεψε στην περιοχή του…Αμαζονίου και επέστρεψε με μια νέα γευστική & ευεργετική έκπληξη για το καταναλωτικό κοινό, το μοναδικό κοκτέιλ φρούτων Αmita με Acai Berry!

Το απολαυστικό κοκτέιλ κόκκινων φρούτων της Αmita οφείλει τη μοναδική εξωτική του γεύση καθώς και τις ευεργετικές του ιδιότητες στα συστατικά του Acai Berry, ενός από τα πιο θρεπτικά φρούτα στον κόσμο με προέλευση τα δάση του Αμαζονίου, στην Βραζιλία. Το Acai Berry, ιδιαίτερα δημοφιλές στην Δυτική Ευρώπη για τα ωφέλιμα συστατικά του, εκτός από υδατάνθρακες περιέχει ω-6 και ω-9 λιπαρά οξέα, βιταμίνες και ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Τα ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία του Acai Berry συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς και των αγγείων και βελτιώνουν το αμυντικό σύστημα του οργανισμού.

amita.gr

Το Φρέσκο Γάλα Κρίστης δίνει ως χορηγός, άλλη … γεύση στo Παγκύπριο Πρωτάθλημα Grassroots


Τριετής συμφωνία συνεργασίας με την ΚΟΠ

Το Φρέσκο Γάλα Κρίστης στηρίζει ως κύριος χορηγός το Παγκύπριο Πρωτάθλημα Grassroots, ενέργεια που δίνει νόημα και περιεχόμενο στο «ευ ζην», που επιτυγχάνεται με υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα, όπως το Φρέσκο Γάλα Κρίστης, καθώς και άθληση.
Με βάση την τριετή συμφωνία που έχει επιτευχθεί με την ΚΟΠ, το αναδιοργανωμένο από φέτος πάνω σε νέα δομή και αξίες τουρνουά, θα μετονομαστεί σε «Παγκύπριο Πρωτάθλημα Grassroots Γάλα Κρίστης». Στο πρωτάθλημα αυτό θα συμμετέχουν περίπου 4.300 παιδιά, ηλικίας 7- 12 χρόνων, που είναι και ρεκόρ συμμετοχών.
Το Φρέσκο Γάλα Κρίστης, επενδύοντας στα πλαίσια της κοινωνικής του ευθύνης, στηρίζει σημαντικές προσπάθειες που αφορούν τα παιδιά. Αξίες όπως υγεία και υγιής απασχόληση, σωματική ανάπτυξη και βελτίωση, ανεκτικότητα, αυτοσεβασμός και κυρίως αλληλοσεβασμός, είναι αξίες οι οποίες πρέπει να γίνουν οι βάσεις για νέους με θετική στάση ζωής και εστίαση στον αθλητισμό.
Σε σχετικές δηλώσεις του, ο κ. Χρίστος Λοϊζίδης, εκπροσωπώντας το Φρέσκο Γάλα Κρίστης, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Η απόφαση μας, να στηρίξουμε τον θεσμό, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα της ΚΟΠ, δεν ήταν δύσκολη γιατί οι αρχές και οι αξίες του ποδοσφαιρικού αυτού τουρνουά συνάδουν με τη δική μας φιλοσοφία, ως εταιρεία. Πιστεύουμε ότι με τη στήριξη μας αυτή, συμβάλλουμε στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του κυπριακού ποδοσφαίρου με την παραγωγή σωστών αθλητών που θα στελεχώσουν μελλοντικά τις κυπριακές ομάδες και τις εθνικές μας, και τη δημιουργία μιας νέας γενιάς φιλάθλων με σωστά αθλητικά πρότυπα, κριτήρια και αρχές».

SIGMALIVE.COM

Coca Cola 3E: Μπαράζ διαφημίσεων για την προβολή της Amita



Με στόχο να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές και να τονώσει τις πωλήσεις της στην κατηγορία των χυμών εν μέσω ύφεσης στην Ιταλία, η Coca Cola HBC Italia ξεκίνησε από τις 6 Δεκεμβρίου την εκτεταμένη προβολή των χυμών Amita σε έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, η διαφημιστική καμπάνια δίνει έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των χυμών Amita με στόχο να ξεχωρίσει έναντι των ανταγωνιστών κυρίως ανάμεσα στο νεανικό κοινό. Η καμπάνια θα βρίσκεται στον «αέρα» 9 ραδιοφωνικών σταθμών για τρεις εβδομάδες καθώς και σε εφημερίδες και free press. Υπενθυμίζεται πως οι χυμοί Amita έκαναν την εμφάνισή τους στην Ιταλία το 2008 και αποτελούν το τελευταίο προϊόν στην κατηγορία των χυμών που κυκλοφόρησε η Coca Cola HBC Italia, θυγατρική της Coca Cola 3Ε στην Ιταλία. Το καλοκαίρι και μόνο για αυτή την περίοδο, η εταιρεία λάνσαρε δυο νέους χυμούς Amita με γεύση ακτινίδιο και λάιμ & μάνγκο. Συνολικά στην Ιταλία, η Amita διατίθεται σε 13 διαφορετικές γεύσεις.
Να σημειωθεί πως στην Ιταλία, η Coca Cola 3Ε σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις σημείωσε μονοψήφια αύξηση του όγκου των πωλήσεων και παράλληλα διεύρυνε τα μερίδια αγοράς. Η Socib είχε θετική συνεισφορά, προσφέροντας κατά 3,5% στις πωλήσεις και κατά 5% στα λειτουργικά κέρδη.
Γιώργος Μανέττας

IMERISIA.GR 

Οι φοιτητές «ψηφίζουν» ουζερί.

Γράφει ο Παναγιώτης Μαυραγάνης

Παρά την κρίση, μεζεδοπωλεία και ουζερί ξεφυτρώνουν στις γειτονιές των πόλεων όπου φιλοξενούνται φοιτητές. Σε μια περίοδο που η έξοδος για φαγητό ή ποτό κοστίζει, τα μαγαζιά αυτά φαίνεται να αποτελούν διέξοδο για όσους δεν θέλουν να πληρώσουν μια μικρή περιουσία στα εστιατόρια. Ζωγράφου, Γουδί, Αμπελόκηποι, Γκάζι, Ψυρρή, Εξάρχεια είναι μερικές από τις συνοικίες της Αθήνας όπου η νέα τάση ανθεί.

Το φθηνό φαγητό και ποτό είναι αυτά που δελεάζουν τους περισσότερους και όχι η ποιότητα των προϊόντων, όπως παραδέχονται οι –περισσότεροι- φοιτητές. Κάποιος που θέλει να πιει το κρασί του με τα μεζεδάκια του μπορεί με 5 ευρώ να μείνει ικανοποιημένος. Οι πιο απαιτητικοί, με επιπλέον 5 ευρώ γεμίζουν το τραπέζι με κάθε λογής εδέσματα. «Όταν το χαρτζιλίκι μου είναι περιορισμένο, θα προσπαθήσω να δώσω όσο το δυνατό λιγότερα χρήματα για το φαγητό μου, γι’ αυτό και προτιμώ αυτά τα μαγαζιά», λέει ο Νίκος Κολοβός, φοιτητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

Χώροι Φιλόξενοι
Τα περισσότερα ουζερί μένουν ανοιχτά μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, ενώ πολλά προσαρμόζουν το ωράριό τους ανάλογα με την πελατεία. Η μουσική που «ζεσταίνει» την ατμόσφαιρά τους είναι ως επί το πλείστον ελληνική, και διαμορφώνεται ανάλογα τη διάθεση των πελατών. Οι ξύλινες καρέκλες, τα τραπεζάκια που καλύπτουν κάθε τετραγωνικό και τα ζεστά χρώματα σε κάνουν να αισθάνεσαι σαν να είσαι στο σπίτι σου.

«Πηγαίνω πάνω από τρεις φορές την εβδομάδα στο μεζεδοπωλείο της περιοχής μου γιατί εκτός του ότι δεν σπαταλάω πολλά χρήματα στο φαγητό, περνάω καλά με την παρείστικη ατμόσφαιρά του», λέει η Μαρία Κούτρα, φοιτήτρια στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών, οι όρθιοι που περιμένουν υπομονετικά να αδειάσει κάποιο τραπέζι είναι ώρες αιχμής (21:00-1:00).

Η νέα τάση εναλλακτικής εξόδου όμως δεν περιορίζεται μόνο στην Αθήνα αλλά παρατηρείται και σε άλλες φοιτητουπόλεις: Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Καβάλα, είναι μερικές από αυτές. Το κρασί βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων αλλά πολλοί είναι και εκείνοι που επιλέγουν ούζο, τσίπουρο ή ρακόμελο για να συνοδεύσουν τους μεζέδες τους. Το μενού των περισσότερων μεζεδοπωλείων είναι συνήθως τέτοιο ώστε να μπορεί κανείς να αποφασίσει εύκολα τι θέλει. Περιλαμβάνει απλές γεύσεις, κυρίως με κρέας, πολλά ορεκτικά και φυσικά την κλασσική χωριάτικη σαλάτα. Μέση τιμή για μια παρέα τεσσάρων ατόμων είναι λίγο παραπάνω από τα 30 ευρώ, χωρίς να υπάρχει περιορισμός στις επιλογές, καθώς όλοι οι μεζέδες κοστίζουν πάνω κάτω το ίδιο. «Κακά τα ψέματα, οι τιμές είναι αυτές που κερδίζουν τον κόσμο», εξηγεί ο κ. Ηλίας Πλακίδας, ιδιοκτήτης καταστήματος στου Ζωγράφου. «Τα μέρη εδώ γύρω φοιτητοκρατούνται, με αποτέλεσμα οι πελάτες να είναι εκείνοι που επιβάλλουν κατά κάποιον τρόπο τις χαμηλές τιμές», σημειώνει.

«Πάνω απ’ όλα όμως», συνεχίζει, «θέλουμε να αποκτήσουμε μια σταθερή πελατεία, η οποία θα μας εξασφαλίζει και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, γι’ αυτό το λόγο κάποια παιδιά έρχονται να χορέψουν ή να τραγουδήσουν είναι επιπλέον πόλοι έλξης και διατήρησης πελατών. Η παρεϊστικη ατμόσφαιρα βοηθάει πολύ στο να αισθάνεται ο πελάτης το χώρο οικείο και να θέλει να ξανάρθει».

Πρώτο πιάτο…φλερτ και διασκέδαση
Οι άνθρωποι που δουλεύουν στα μεζεδοπωλεία είναι συνήθως νεαρής ηλικίας, γεγονός που βοηθάει στην εξοικείωση με τους πελάτες και δημιουργεί ένα κλίμα φιλικότητας και άνεσης για όλους όσοι επιζητούν κάτι ανάλογο.

«Το κλίμα σε αυτά τα μαγαζιά είναι που αρέσει στον κόσμο», λέει ο Νίκος Σορώκος, φοιτητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ο οποίος εργάζεται σε ουζερί στην περιοχή Ζωγράφου και συμπληρώνει : «Εδώ δεν θα σκεφτείς το πόση ώρα θα κάτσεις, αρκεί να είναι το ποτήρι σου γεμάτο και να ακούς τη μουσική που σου αρέσει». Εκτός από ένα καλό «χαρτζιλίκι» που εξασφαλίζει όποιος εργάζεται σε κάποιο μεζεδοπωλείο, η ευκαιρία για νέες γνωριμίες και η κοινωνικότητα είναι δύο ακόμα στοιχεία που καθιστούν ελκυστική την προοπτική της εργασίας σε τέτοιους χώρους. «Ο φοιτητόκοσμος είναι από τα πιο ζωντανά κομμάτια της κοινωνίας», μας εξηγεί ο Νίκος.

Πηγή : Ελεύθερος Τύπος Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

Τα ρουμπίνια της Ηπείρου

Οι νέες οινικές δημιουργίες του Κτήματος Αβέρωφ

 
Aπo τη Mερόπη Παπαδοπούλου


Mια φορά κι έναν καιρό, την εποχή που οι άνθρωποι είχαν ακόμα όνειρα και οράματα, ήταν ένας άνθρωπος που μεταμόρφωσε έναν ορεινό και δύσβατο τόπο σε πρότυπο οικισμού και οργάνωσης ζωής που παρόμοιός του δεν υπήρχε - και δεν ξέρω κι αν υπάρχει και σήμερα…
Αναφέρομαι, φυσικά, στο Μέτσοβο και στον οραματιστή πολιτικό - συγγραφέα - συλλέκτη - οινοπαραγωγό και τυροκόμο Ευάγγελο Αβέρωφ, που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στον τόπο του. Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τότε (1959) που ο Αβέρωφ αρχίζει να δίνει σάρκα και οστά στην ιδέα «αμπέλι - οινοποιείο - εμφιαλωμένο κρασί».
Διαβάζω στο μικρό βιβλιαράκι του «Με λογισμό και μ' όνειρο»: «Οταν καταπιάστηκα με τη μελέτη των σοβαρών προβλημάτων του Μετσόβου, είχα βρει ένα χαρτί που έδινε με λεπτομέρειες την περιουσιακή κατάσταση των κατοίκων κατά το έτος 1732. Μεταξύ άλλων ανέφερε και τα μικρά και τα μεγάλα αμπέλια που είχε ο καθένας. Αν πιθανολογούσες τη μέση απόδοσή τους, έπρεπε το Μέτσοβο και τα κοντοχώρια του να παράγουν τότε γύρω στις 300.000 οκάδες κρασί το χρόνο, που σήμαινε πάνω από 500.000 σημερινά μπουκάλια. Κατάπληκτος, θα έλεγα σχεδόν με κομμένη την ανάσα, ρώτησα παντού πού είναι αυτός ο τόπος, αυτός ο θησαυρός. Μου είπαν δυτικά του Μετσόβου ήταν ο παλιός κρασότοπός του και ονομαζόταν Γινιέτς…».
Εδώ φυτεύτηκαν και τα πρώτα κλήματα το 1959 και ο Αβέρωφ παίρνει τη ρηξικέλευθη απόφαση: «Να δοκιμάσω να φτιάξω κρασί που να μπορεί να ανταγωνιστεί τα καλύτερα γαλλικά κρασιά! Ηξερα ότι τα γαλλικά κρασιά τύπου Μπορντό γίνονται από μια ποικιλία που ονομαζόταν Cabernet Sauvignon. Kατάφερα να αποκτήσω 1.000 επίλεκτα τέκνα αυτών των «αριστοκρατικών τζακιών». Με τα χέρια μας τους φυτέψαμε τους «Γάλλους αριστοκράτες». Και ανταλλάξαμε την υπόσχεση τα πρώτα χρόνια να εφαρμόζουμε εμείς οι ίδιοι όλους τους κανόνες της γαλλικής οινοποιίας».
Το πρώτο κρασί οινοποιείται στο κατώγι του σπιτιού της οικογένειας Αβέρωφ στο Μέτσοβο και φέρει το όνομα «Κατώγι Μετσόβου». Ο ίδιος ο Ευάγγελος Αβέρωφ σχεδιάζει την ετικέτα του κρασιού σε ένα επιστολόχαρτο του πολιτικού του γραφείου (είναι η ίδια ετικέτα που χρησιμοποιείται φέτος στην επετειακή φιάλη που κυκλοφορεί).
Σήμερα, 50 χρόνια μετά, η αγία τριάδα της εταιρείας «Κατώγι & Στροφιλιά» Ιωάννου - Λαμψίδης - Μαλτέζος (με όποια σειρά και να αναφέρεις αυτά τα ονόματα, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: ευφυείς ιδέες, πρωτοπορία, ποιότητα,
χιούμορ) μας απογείωσε κυριολεκτικά και μας προσγείωσε ομαλά στο κορφοβούνι Καρακόλι σε υψόμετρο 1.600 στην Πίνδο. Εκεί, στην ξύλινη καλύβα του τελεφερίκ, με μια ξυλόσομπα και χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, παρουσιάστηκαν δύο νέα κόκκινα κρασιά που ήρθαν να συμπληρώσουν τη σειρά Rossiu di Munte (Κόκκινο του βουνού, στη βλάχικη τοπική διάλεκτο), που μέχρι τώρα αποτελείται από το απίθανο πιπεράτο Βλάχικο, το φινετσάτο Pinot Noir και την πολυαγαπημένη μου Floara, το αφρώδες από Ντεμπίνα. Τα καινούργια Rossiu είναι ένα Syrah-Traminer με ιώδες χρώμα που βάφει το ποτήρι! Εξαιρετικά καλή δομή, εκφραστικές τανίνες και ένα αρωματικό ανθώδες τελείωμα, τελείως ιδιαίτερο για κόκκινο κρασί (το Traminer γαρ!).
Το δεύτερο κρασί είναι το Γινιέτς. Cabernet Sauvignon από τα πρώτα κλήματα που φύτεψε ο Αβέρωφ στο ομώνυμο πρώτο αμπελοτόπι. Μια εξαιρετική έκφραση της διεθνούς ποικιλίας με βαθύ χρώμα, σχεδόν μοβ, και με τα χαρακτηριστικά έντονα αρώματα της ποικιλίας. Ενα κρασί που υπόσχεται χρόνια αντοχής, αλλά που μπορεί να σου προσφέρει και σήμερα ποιοτικές γευστικές απολαύσεις. Με δυο λόγια, ο οινολόγος Δημήτρης Ζιάννης έχει κάνει πάλι το θαύμα του... Οσο για τον Ευάγγελο Αβέρωφ, είμαι σίγουρη πως χαμογελάει ικανοποιημένος μ' εκείνο το χαρακτηριστικό του χαμόγελο από κει ψηλά και χειροκροτεί την ομάδα που εξακολουθεί να πορεύεται με λογισμό και όραμα.

«Μύθος»: Συνεχίζεται η επέκταση.



Του Γιώργου Μανέττα

Με όχημα τα σήματα «Μύθος» και «Kaiser» η «Μύθος Ζυθοποιία» στοχεύει στην επέκταση των εργασιών της στην ελληνική αγορά που εμφανίζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης παρά την κρίση και την κάμψη στην τουριστική κίνηση.
Αυτό δήλωσε σε εκπροσώπους του Τύπου ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Soren Brinck, επισημαίνοντας, παράλληλα, πως «ως Ομιλος Carlsberg πιστεύουμε στις τοπικές μάρκες και θα επενδύσουμε σε αυτές τα επόμενα χρόνια».Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Brinck ανέφερε πως δρομολογείται η αναβάθμιση της λειτουργίας και όχι το κλείσιμο του ζυθοποιίου της εταιρείας στη Σίνδο, ώστε να γίνει αποδοτικότερο. Δίνοντας το στίγμα της πολιτικής που θα ακολουθήσει η εταιρεία υπο την καθοδήγησή του, ο κ. Brinck ανέφερε πως «στόχος μου είναι να δώσω μεγαλύτερη ώθηση στην ανάπτυξης της εταιρείας, διευρύνοντας μερίδια αγοράς και αυξάνοντας τις πωλήσεις».
Υπό το πρίσμα αυτό, επεναξετάζεται το σύνολο της στρατηγικής που αφορά στην τιμολογιακή πολιτική, στην πολιτική των προσφορών, στις προωθητικές ενέργειες, στο λανσάρισμα νέων προϊόντων και στην είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως π.χ. τα μη αλκοολούχα ποτά.

Για τις τιμές, ο κ. Brinck έσπευσε να διευκρινίσει πως «σε καμία περίπτωση η εταιρεία δεν πρόκειται να εμπλακεί σε πόλεμο τιμών», τονίζοντας πως «προτεραιότητά της είναι να προσφέρει στον καταναλωτή ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές». Για την προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έναντι της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ανέφερε πως προχωρά και αναμένει την οριστική απόφαση.
Πωλήσεις
Οσον αφορά στα αποτελέσματα για το 2009, αναμένεται οριακή κάμψη του όγκου πωλήσεων έναντι κάμψης 5% στο σύνολο της αγοράς λόγω αύξησης των πωλήσεων της μπίρας Kaiser και επανακυκλοφορίας της Carlsberg. Το 2010 αναμένεται μία εξίσου δύσκολη χρονιά, καθώς η κατανάλωση θα πιεστεί περαιτέρω, ενώ και τα μηνύματα από το μέτωπο του τουρισμού είναι αρνητικά.

imerisia.gr

Στα μικροσκόπια του ΕΛΟΓΑΚ η ποιότητα του ελληνικού γάλακτος

 
 
Τους καταλόγους με τα αποτελέσματα των χημικών και μικροβιολογικών αναλύσεων στο αγελαδινό, πρόβειο και γίδινο γάλα ανά Περιφέρεια και ανά Νομό για το έτος 2008 έδωσε στη δημοσιότητα ο Ελληνικός Οργανισμός Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ).

Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται στις ποσοστιαίες περιεκτικότητες σε λίπος, πρωτεΐνες, λακτόζη, Σ.Υ.Α.Λ. και στο σημείο πήξης. Παράλληλα, έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των κυλιόμενων αναλύσεων για την ολική μεσόφιλη χλωρίδα και τα σωματικά κύτταρα του αγελαδινού γάλακτος.
Για τα αποτελέσματα Χημικών & Μικροβιολογικών αναλύσεων έτους 2008 ανά Περιφέρεια & Νομό, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:
Για τα αποτελέσματα Χημικών αναλύσεων & Σημείου Πήξεως έτους 2008, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:
Για τα αποτελέσματα Κυλιόμενου Διμηνιαίου Γεωμετρικού Μέσου Όρου αναλύσεων Ο.Μ.Χ. έτους 2008, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:
Για τα αποτελέσματα Κυλιόμενου Τριμηνιαίου Γεωμετρικού Μέσου Όρου αναλύσεων Σ.Κ. έτους 2008, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:


paseges.gr

Η Simon ξέρει τα πάντα για τα λαχανικά

ImageΙδρύθηκε το 1979 λανσάροντας τους πρώτους καλλιεργητές λαχανικών και συνέχισε με μεγάλη επιτυχία την παραγωγή νέας γενιάς αυτοκινούμενων μηχανημάτων στις δύο γραμμές παραγωγής που διαθέτει στο εργοστάσιο της στην Νάντη (Γαλλία).
Σήμερα στο ξεκίνημα της συνεργασίας της με την ελληνική εταιρεία ΑΓΚΡΙΠΑΝ ΑΕΒΕ λανσάρει στην ελληνική αγορά δύο πρωτοποριακά μηχανήματα που απευθύνονται στην καλλιέργεια καρότου.
Ο λόγος για τη γαλλική Simon, η οποία μέχρι να λανσάρει τη νέα σειρά των καλλιεργητών Cultirateau, κυρίως σχεδίαζε μηχανήματα για την προετοιμασία εδάφους για συμβατούς σπόρους και έχει κατασκευάσει πάνω από 5.000 τέτοια μονάδες.
Πρόκειται για εξειδικευμένα μηχανήματα για την καλλιέργεια λαχανικών (προπαρασκευή εδάφους, φύτευση, συγκομιδή κ.λπ.), τα οποία απευθύνονται σε διάφορους τύπους καλλιεργειών όπως καρότα, πράσα, σαλάτες, μαρούλια, κρεμμύδια, τεύτλα, γογγύλια κλπ. Αξίζει να αναφερθεί ότι μία από τις πιο σημαντικές θέσεις στην γκάμα της γαλλικής εταιρείας καταλαμβάνουν τα μηχανήματα για καρότα, όπως το μηχάνημα προετοιμασίας εδάφους Ρ-165 και το μηχάνημα συγκομιδής ΤΡ-3, που η εταιρεία AGRIPAN ΑΕΒΕ θα παρουσιάσει στους πελάτες της μέσω των συνεργατών της σε όλη την Ελλάδα.
 
Μηχάνημα προετοιμασίας εδάφους Ρ-165
Το μηχάνημα προετοιμασίας εδάφους Ρ-165 είναι βαρέως τύπου, με πλάτος εργασίας (1,65 μέτρα - 64 μαχαίρια), για σκληρά εδάφη και μεγάλες καλλιέργειες. Το ίχνος τροχού είναι 1,92 μέτρα και8 απαιτεί τρακτέρ 80 ίππων.
Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, αξίζει να αναφερθούν ο άξονας κοπής με μαχαίρια που στρέφονται στην ίδια κατεύθυνση όσο κινείται το τρακτέρ και η τσουγκράνα πίσω με δόντια που στρέφονται σε αντίθετη κατεύθυνση. Επίσης ο μπροστινός άξονας που κονιορτοποιεί το έδαφος χωρίς να αμβλύνει το χώμα, χάρη στην ρηχή κλίση των μαχαιριών, και ο πίσω άξονας που διαλύει τους σβόλους, σκαλίζει και ισιώνει το έδαφος. Ας σημειωθεί ότι όλοι οι άξονες είναι εφοδιασμένοι με ένα πατενταρισμένο σύστημα ελέγχου που προστατεύει τον δίσκο από φθορές.

agronews.gr 

Παράνομο εμφιαλωτήριο παρασκεύαζε ποτά- «μπόμπες»


Παράνομο εμφιαλωτήριο παρασκεύαζε ποτά- «μπόμπες»

του Μανώλη Βάια  

Ένα  παλιό νυχτερινό κέντρο που δεν λειτουργεί πλέον, ήταν το «άντρο» σπείρας λαθρεμπόρων που πλημμύριζαν τα κέντρα διασκέδασης και ολόκληρη την αγορά της Δράμας με επικίνδυνα για την υγεία ποτά- «μπόμπες»!
Το  παράνομο παρασκευαστήριο αλκοολούχων ποτών εντοπίστηκε χάρη σε πληροφορίες που είχαν οι αστυνομικοί της Ασφαλείας Δράμας, οι οποίοι έστησαν επιχείρηση για να αιφνιδιάσουν τους λαθρεμπόρους. Την κατάλληλη στιγμή, έκαναν έφοδο στις εγκαταστάσεις και συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω έναν Έλληνα και δύο αλλοδαπούς από την Βουλγαρία, οι οποίοι νόθευαν, εμφιάλωναν και συσκεύαζαν τα παράνομα ποτά.
Στο  εμφιαλωτήριο κατασχέθηκαν 317 μπουκάλια ουίσκι με τα εμπορικά σήματα δύο γνωστών εταιρειών και μεγάλες ποσότητες ουίσκι χύμα, το οποίο είχε παρασκευαστεί με άνυδρη αλκοόλη η οποία επίσης βρέθηκε εκεί. Οι αστυνομικοί κατέσχεσαν ακόμη μια μηχανή εμφιάλωσης, έναν αεροσυμπιεστή, έναν αναδευτήρα μείγματος και δεκάδες στόμια ασφαλείας και καπάκια μπουκαλιών, ετικέτες και χάρτινα κουτιά με τα εμπορικά σήματα από πέντε διαφορετικές μάρκες ουίσκι!
Οι τρεις  συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον  εισαγγελέα με τις κατηγορίες  της παράνομης παρασκευής αλκοολούχων ποτών και της λαθρεμπορίας, ενώ η προανάκριση συνεχίζεται υπό την εποπτεία του Τελωνείου Δράμας που είναι αρμόδιο για την υπόθεση.

www.protothema.gr

Κατερίνα Μπατζελή: Προστατευτισμός για τα ευρωπαϊκά τρόφιμα και αναγραφή, σε όλα, της χώρας προέλευσης

 
«Την προστασία των ευρωπαϊκών τροφίμων» ζήτησε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή από την εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μιλώντας την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου από το βήμα του συνεδρίου με θέμα «Εξελίξεις στον τομέα λιανικής πώλησης, ευκαιρίες και προσαρμογή των αγροτικών συνεταιρισμών», που διοργάνωσαν η ΠΑΣΕΓΕΣ και η COGECA. Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της αναγραφής της χώρας προέλευσης σε όλα τα τρόφιμα, εκφράζοντας την έντονη διαφωνία της για την πρόταση της Επιτροπής που θέλει την επισήμανση τους με τον γενικό όρο «Ευρωπαϊκό προϊόν».

Όπως διευκρίνισε, η υπουργός, χρησιμοποίησε συνειδητά τον όρο «προστατευτισμός» όχι για να περιοριστεί η εμπορική διακίνηση των εισαγόμενων τροφίμων από τρίτες χώρες, αλλά για να δημιουργηθούν συγκρίσιμοι όροι που θα «Οριοθετήσουν τι σημαίνει ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων. Διότι πριν διαπραγματευτούμε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου θα πρέπει, καταρχήν, να ξέρουμε εμείς τι εννοούμε τρόφιμο και πού συμβάλλει όλη η εμπορική αλυσίδα στην διασφάλιση της αγοραστικής δυνατότητας των καταναλωτών».
Ξεκινώντας την τοποθέτησή της η υπουργός, συνεχάρη τους διοργανωτές του συνεδρίου, τονίζοντας την σημαντικότητα της έναρξη ενός κοινωνικού εταιρικού διαλόγου για το ζήτημα των λιανικών πωλήσεων των τροφίμων, το οποίο είναι «ένα ζήτημα ιδιαίτερα πολύπλοκο, που απαιτεί από κοινού λύσεις για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στον μεγάλο ανταγωνισμό, ο οποίος υπάρχει στην αγορά, αλλά και στις μεγάλες προκλήσεις της ίδιας της γεωργίας, είτε της ευρωπαϊκής είτε της εθνικής».
Όπως είπε η κα Μπατζελή «Το να συζητάμε αυτή την στιγμή σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα ζητήματα της διοργάνωσης, της οργάνωσης και των συσχετισμών της αγοράς, πριν την αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, αυτό σημαίνει ότι με τις πολιτικές μας συζητήσεις και συμφωνίες μπορούμε να σηματοδοτήσουμε ένα άλλο αγροτικό τομέα όπου με επίκεντρο τα τρόφιμα και τις βασικές συμφωνίες της αγοράς, θα μπορέσουμε να ξεφύγουμε από μία τυποποιημένη γεωργία, αυτή του 20ου αιώνα όπου στηριζόταν απλά και μόνο σε κάποιες επιδοτήσεις». Διευκρινίζοντας, ταυτόχρονα, πως δεν θέλει με κανένα τρόπο να μειώσει την σημασία των επιδοτήσεων, που αποτελούν, τουλάχιστον σε εθνικό επίπεδο, το 40% έως και 50% της εισοδηματικής ενίσχυσης των γεωργών. «Όμως, από εκεί και πέρα, πρέπει να ακούσουμε και τις ίδιες φωνές των αγροτών, οι οποίοι δεν θέτουν ζητήματα απλά και μόνο αναθεώρησης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής αλλά διευθέτησης των όρων της αγοράς» πρόσθεσε η υπουργός.
Η αξία
Ακολούθως, η υπουργός αναφέρθηκε στην σταδιακή μείωση, τα τελευταία 5-6 χρόνια, της αξίας αγροτικού προϊόντος στο τελικό προϊόν που φτάνει στον καταναλωτή. Η οποία, κατά την γνώμη της, οφείλεται σε τρεις κυρίως λόγους:
  • Στο ότι έχουμε μία τεράστια αύξηση των εισαγωγών, όπου δεν είναι προσμετρήσιμη, συνεπώς, η αξία της πρωτογενούς κοινοτικής παραγωγής.
  • Στο ότι έχουμε σταδιακή μείωση των εμπορικών τιμών, οπότε σταδιακά μειώνεται και η συμμετοχή του τελικού προϊόντος.
  • Αλλά και στο ότι η σύγχρονη τεχνολογία των τροφίμων συνεχώς αυξάνει τα χαρακτηριστικά των διατροφικών προϊόντων, όπου η πρώτη ύλη είναι ένα μικρό κομμάτι μόνο στην τελική αλυσίδα.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, η υπουργός, τα διάφορα πρόσθετα στα τρόφιμα, π.χ. βιταμίνες, σταδιακά εκτοπίζουν την πρωτογενή παραγωγή σε σχέση με την τελική τιμή που τα αγοράζει ο καταναλωτής. Συνεπώς, εξήγησε, πως όταν μιλάμε, είτε σε εθνικό, είτε σε παγκόσμιο, είτε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για τον ρόλο των τροφίμων θα πρέπει «να αφαιρέσουμε από το θεωρητικό μας πεδίο το τρόφιμο το οποίο είναι μόνο τυλιγμένο σε μία καλή συσκευασία».
Συνεχίζοντας ανέφερε πως «Περνάμε, πλέον, σε μία επιθετική πολιτική τροφίμων, στην οποία έχει πέσει όλη η έρευνα, η τεχνολογία, η διαφήμιση» λόγω του κύκλου εργασιών του κλάδου, ο οποίος είναι ο σημαντικότερος, μετά της ενέργειας, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Συμφωνία
Ακολούθως, η υπουργός, είπε πως ανοίγει ένας κοινωνικός εταιρικός διάλογος, που θα πρέπει να καταλήξει, σε συμφωνία, με καθαρούς όρους εποπτείας και ελέγχου της αγοράς. Διαφορετικά δεν μπορεί να επιλυθεί κανένα ζήτημα, που ξεκινάει από το πιστοποιημένο προϊόν από το χωράφι και φθάνει μέχρι την πώληση από το ράφι στον καταναλωτή. Όπως τόνισε, κατά την άποψη της, η πιστοποίηση είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για να πουληθεί ένα προϊόν, αλλά και για να ελέγχονται όλες οι συμφωνίες που έχουν γίνει στα ενδιάμεσα στάδια ανταλλαγής χεριών του κάθε προϊόντος. Στο σημείο αυτό, σύμφωνα με την κα Μπατζελή, οι μεγάλες αλυσίδες τίθενται στο επίκεντρο της κριτικής όλων των άλλων προηγούμενων κρίκων της αλυσίδας, διότι ο καταναλωτής βλέπει το super market, δεν βλέπει τον ενδιάμεσο μεταποιητή του προϊόντος, αλλά βλέπει την μεγάλη αλυσίδα ή το μικρό παντοπωλείο.
«Συνεπώς» πρόσθεσε «για να φτάσουμε σε μία τελική συμφωνία, θα πρέπει να καθορίσουμε με σαφήνεια τους όρους του παιχνιδιού αλλά και το ποιοι είναι στο παιχνίδι. Και για ό,τι αφορά το ποιοι είναι στο παιχνίδι, δηλαδή με ποιους διαπραγματευόμαστε και το ποιοι μπαίνουν σε όλες τις αλυσίδες, θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ αυστηροί, ή τουλάχιστον να ορίσουμε τους όρους. Ώστε να μην στρεβλώνεται η αλυσίδα παραγωγής και η διαφάνειά της»
Στην συνέχεια, αναφερόμενη σε σχετικό έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο θέτει προβληματισμούς για τις αθέμιτες πρακτικές στα θέματα της αγοράς, είπε πως δεν είναι περίεργο το ότι ασχολείται με την παρακολούθηση των τιμών των τροφίμων, μόνο σε αυτή την χρονική στιγμή. Εξηγώντας πως αυτό συμβαίνει διότι είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κύκλος εργασιών αυτή την στιγμή σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπου επικεντρώνεται το ενδιαφέρον τόσο των καταναλωτών και των παραγωγών, όσο και των οργανώσεων που θέλουν μία διαφορετική ποιότητα και διασφάλιση της δημόσιας υγείας, σε μία περίοδο μάλιστα που η δημόσια υγεία κινδυνεύει από πάρα πολλούς παράγοντες.
Χαρακτηριστικά ανέφερε η κα Μπατζελή «Η αγορά, των τροφίμων δεν είναι μόνο μία λογιστική αντιμετώπιση των πραγμάτων, ούτε πρόκειται να ασχοληθούμε με τα logistics κάποιων εμπορικών εταιρειών, αλλά ασχολούμαστε πραγματικά με τα ζητήματα και της δημόσιας υγείας» τονίζοντας πως αυτό είναι το σημείο που θα πρέπει να επικεντρωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δηλαδή στο ότι το πρωτογενές αγροτικό προϊόν, θα πρέπει να έχει όλες εκείνες τις ασφαλιστικές δικλείδες που να οδηγούν στην θεώρηση ότι είναι και δημόσιο αγαθό. Διαφορετικά, είπε πως «εάν περιοριστούμε απλά και μόνο στους όρους της ελεύθερης διακίνησης των προϊόντων στην εσωτερική αγορά, τότε δεν θα κάνουμε τίποτα άλλο παρά μόνο να φέρουμε στο ευρωπαϊκό τραπέζι του καταναλωτή όλη την παγκοσμιοποίηση, με τους άνισους ρυθμούς οι οποίοι γίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, και το ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι τα τρόφιμα δεν παίζονται πλέον σε κανένα τραπέζι αναλύσεων αλλά παίζονται στο ταμπλό χρηματιστηρίων».
Προστατευτισμός και επισήμανση
Στο σημείο αυτό της τοποθέτησής της η υπουργός τάχθηκε υπέρ του συνειδητού προστατευτισμού των ευρωπαϊκών προϊόντων, ώστε να δημιουργηθούν συγκρίσιμοι όροι ανταγωνισμού με τα εισαγόμενα προϊόντα από τρίτες χώρες, οι οποίοι θα οριοθετήσουν τι σημαίνει ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων, διασφαλίζοντας την αγοραστική πολιτική των καταναλωτών κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τον με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Επίσης, η υπουργός, αναφέρθηκε στην πολυπλοκότητα του θέματος της πιστοποίησης και ποιότητας των προϊόντων «το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε όλοι από κοινού» και τόνισε την διαφοροποίησή της από τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα ζητήματα της επισήμανσης των τροφίμων. Συγκεκριμένα, απευθυνόμενη προς την εκπρόσωπο της Επιτροπής ανέφερε πως «Όχι γιατί έχουμε μία ιδιαιτερότητα οι Έλληνες, είμαστε σαν τους άλλους. Όμως, δεν μπορώ να δεχθώ όπως αναφέρετε και στο κείμενό σας, ότι στα πλαίσια μίας εναρμόνισης προτύπων ασφαλείας των τροφίμων προκειμένου να τονωθεί το διασυνοριακό εμπόριο των ειδών τροφίμων, απορρίπτετε τις οποιεσδήποτε επισημάνσεις τροφίμων σε περιφερειακό επίπεδο» και ζήτησε «το θέμα της επισήμανσης για λόγους μη ισοπέδωσης και προστασίας των καταναλωτών, να έρθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με ουσιαστικούς όρους».
«Είμαστε όλοι Ευρωπαίοι. Δεν το αρνούμαστε και δεν μας ενώνει κανένα ευρώ. Μας ενώνει όμως η διαφάνεια της αγοράς και η προστασία του καταναλωτή» είπε η υπουργός και συνέχισε « Εγώ προσωπικά θα ήθελα να ξέρω, ως καταναλωτής, ότι το προϊόν το οποίο βρίσκω στην γειτονιά μου είναι φιλανδικό, δεν με ενοχλεί ότι είναι από το χωριό της Φινλανδίας Σάαρ, αλλά θέλω να το ξέρω. Και θέλω πάρα πολύ καλά να ξέρω στα πλαίσια της διαφάνειας της αγοράς και της διαφάνειας, όχι της αλυσίδας των super market αλλά των μεταποιητών, το τι περιλαμβάνεται μέσα σε ένα κουτί γάλακτος ή στην συσκευασία του ζαμπόν, ή της πορτοκαλάδας που πίνω. Εάν αυτούς τους όρους της διαφάνειας των τροφίμων από τον παραγωγό μέχρι τον καταναλωτή, η Επιτροπή δεν τους πάρει από την αρχή στα ίσια, και δεν θα υποκύψει σε πάρα πολλές πιέσεις τις οποίες μπορεί και να δέχεται, θα έχουμε πάραυτα το σπάσιμο μίας μεγάλης συμφωνίας»
Μάλιστα, δήλωσε ότι προσωπικά ως εκπρόσωπος της Ελλάδας δεν θα μπορέσει να αποδεχθεί κανένα προϊόν που να φέρνει απλά την σήμανση «Ευρωπαϊκό Προϊόν», είτε κρασί λέγεται, είτε λάδι, είτε ζαμπόν, είτε γάλα, χωρίς να ξέρει από ποιο μέρος της Ευρώπης προέρχεται.
Καταλήγοντας, η υπουργός ζήτησε την επανεξέταση του θέματος καθώς και των όρων των συμβάσεων που συνάπτουν οι μεγάλες εφοδιαστικές αλυσίδες τροφίμων με τους παραγωγούς, ενώ τόνισε πως «όσο μειώνετε τον προϋπολογισμό της ΚΑΠ, τόσο θα σας διεκδικούμε μεγαλύτερο κομμάτι στην αγορά».

paseges.gr

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr