http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

Τρόφιμα: Η κρίση φέρνει συμμαχίες.



Η μείωση της κατανάλωσης «τραυματίζει» πωλήσεις και κέρδη
Την ανάγκη δημιουργίας ισχυρών ομίλων στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων μέσα από συμμαχίες και συνενώσεις δυνάμεων επαναφέρει στο προσκήνιο η φημολογία που αναπτύχθηκε πριν από μερικές ημέρες περί σημαντικών προβλημάτων σε μεγάλες εγχώριες επιχειρήσεις. Και τούτο, διότι η επιδείνωση της ελληνικής οικονομίας και η περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, θα «δοκιμάσει» τις αντοχές των μικρότερων εταιρειών και κυρίως εκείνων που βρίσκονται ήδη στο «κόκκινο» ενώ είναι πιθανόν να μην αφήσει «αλώβητους» ούτε και τους δυνατούς παίκτες του χώρου. Παράγοντες της αγοράς, επισημαίνουν πως οι συνεργασίες αποτελούν μονόδρομο για τα σούπερ μάρκετ με τζίρο κάτω των 100 εκατ. ευρώ και ασπίδα για ορισμένες μεγάλες με οικονομικές δυσχέρειες. Οι ίδιοι εκτιμούν επίσης πως η συγκέντρωση του κλάδου σε λίγους και ισχυρούς ομίλους, θα βοηθήσει το χώρο να αντιμετωπίσει καλύτερα τις συνέπειες της κρίσης. 
Συνεργασίες  
Αφορμή για την αναζωπύρωση των παραπάνω σεναρίων στάθηκε και η πρόσφατη ανακοίνωσή της Ατλάντικ Σούπερ Μάρκετ, η οποία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασιών. Ειδικότερα, η εταιρεία αναφέρει πως στο πλαίσιο της υλοποίησης των στρατηγικών στόχων και συγκεκριμένα της αναδιάρθρωσης των υφιστάμενων λειτουργιών και του δικτύου των καταστημάτων, δεν αποκλείει μελλοντικά την είσοδο στρατηγικού επενδυτή εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις και οι όροι που θέτει. Ήδη, αρκετές από τις μεγάλες αλυσίδες έχουν κάνει σαφή την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε εξαγορές για την επέκταση του δικτύου τους. Συγκεκριμένα, η Α-Β Βασιλόπουλος δια στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της, Κωνσταντίνου Μαχαίρα δηλώνει ότι βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση ευκαιριών που θα βοηθήσουν στην επέκταση του δικτύου της στην ελληνική αγορά. Υπενθυμίζεται πως η ΑΒ εξαγόρασε τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους την αλυσίδα «Κορυφή» που διατηρούσε δίκτυο 11 καταστημάτων (με μέση επιφάνεια πώλησης 800 m2 περίπου) και ένα κέντρο διανομής στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης. Για το 2010, η εταιρεία σχεδιάζει την προσθήκη 13 με 18 νέων καταστημάτων.
Επέκταση δικτύου 
Το βλέμμα στις μικρότερες αλυσίδες στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, στρέφει και η «Μασούτης». Η βορειοελλαδίτικη εταιρεία φαίνεται να επιδιώκει την επέκταση του δικτύου της κυρίως μέσα από εξαγορές και κατά δεύτερο λόγο μέσα από την αυτόνομη ανάπτυξή του. Ήδη, από τα μέσα του 2009 η Μασούτης απέκτησε το δίκτυο δύο λιανεμπορικών δικτύων σε Θεσσαλία και Κεντρική Μακεδονία με 10 συνολικά καταστήματα, έναντι τιμήματος περίπου 18 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τις «Πασχαλίδης», η οποία διαθέτει 7 καταστήματα στην πόλη της Κατερίνης και της αλυσίδας «Γεωργάκος» στον Βόλο με 3 καταστήματα. Με τη διπλή αυτή εξαγορά η «Μασούτης» ξεπερνά το όριο των 200 καταστημάτων σούπερ μάρκετ. Ένα από τα σενάρια που κυκλοφορούν είναι και η απορρόφηση της Dia Hellas από την Carrefour Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, ο λόγος που ο Όμιλος Carrefour εξετάζει ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι οι χαμηλές επιδόσεις της Dia Hellas, κάτι στο οποίο η Carrefour απαντάει «ουδέν σχόλιων». Να σημειωθεί πως η Carrefour Μαρινόπουλος, το 2009 προσέθεσε στο δίκτυό της 19 νέα εταιρικά καταστήματα και 57 καταστήματα με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise). Συνολικά, η Carrefour Μαρινόπουλος αριθμεί σήμερα 278 εταιρικά καταστήματα και 260 καταστήματα franchise

Του Γιώργου Μανέττα
Πηγή: www.imerisia.gr

Το κρητικό κρασί στη διεθνή αγορά


                                                                  
Το νέο πρόγραμμα δράσης για την προώθηση του Κρητικού ποιοτικού οίνου στις αγορές του εξωτερικού παρουσιάστηκε την Παρασκευή 15/01/2010  σε εκδήλωση με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Ηρακλείου.
Το πρόγραμμα εκπονείται από το Επιμελητήριο Ηρακλείου, μέλος του Enterprise Europe Network, σε συνεργασία με το Δίκτυο Οινοποιών Ηρακλείου και το Δίκτυο Οινοποιών Χανίων – Ρεθύμνης και  είναι  τριετούς διάρκειας.
Πρόκειται για μια οργανωμένη ενημερωτική εκστρατεία προώθησης του κρητικού κρασιού στις αγορές του εξωτερικού με ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά της Βόρειας Αμερική.
Οι δράσεις του προγράμματος είναι:
  1. Δημιουργία εξαγωγικής στρατηγικής marketing εντοπίζοντας το ιδανικό marketing mix και brand identity προώθησής του.
  2. Δημιουργία Προωθητικού υλικού για το κρητικό κρασί.
  3. Δημιουργία portal με ποικίλα στοιχεία αναφοράς στο κρασί της Κρήτης.
  4. Δημιουργία ενημερωτικών φιλμ για το κρητικό κρασί. Τα φιλμς αυτά, διάρκειας περίπου δέκα λεπτών το καθένα, θα παρουσιάζουν τις παραδοσιακές ποικιλίες του κρητικού Αμπελώνα και τη διαδρομή γευσιγνωσίας του, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίζει και η παρουσίαση στοιχείων για την κρητική διατροφή,  και τη σύνδεση της με το κρητικό κρασί. Τέλος, αναφορά θα γίνεται και στην κρητική κουλτούρα γενικότερα, της οποίας αναπόσπαστο κομμάτι αποτελεί το κρητικό κρασί.
Σκοπός του προγράμματος είναι να «ιχνηλατήσει» τη ζήτηση για κρητικό κρασί στις αγορές του εξωτερικού, και ειδικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, και παράλληλα να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του κρητικού κρασιού διεθνώς διευρύνοντας τα δίκτυα διανομής του με στόχο την αύξηση των εξαγωγών.

Πηγή: www.2810.gr

«Έκλεισε» η συμφωνία Kraft - Cadbury



Στην εξαγορά της Cadbury έναντι τιμήματος 11,9 δισ. στερλινών (19,7 δισ. δολάρια) συμφώνησε σήμερα να προχωρήσει η Kraft Foods κερδίζοντας την πολύμηνη μάχη για την απόκτηση της βρετανικής σοκολατοποιίας.
Σε ανακοίνωσή του ο αμερικανικός όμιλος αναφέρει ότι οι επενδυτές της Cadbury θα λάβουν 840 πένες ανά μετοχή – εκ των οποίων οι 500 πένες θα είναι σε μετρητά και το υπόλοιπο ποσό σε μετοχές. Επίσης, η βρετανική εταιρεία θα καταβάλει στους μετόχους μέρισμα 10 πενών.
Η αναθεωρημένη προσφορά είναι 9% υψηλότερη από την προηγούμενη των 769 πενών ανά μετοχή. Οι μετοχές της Cadbury έκλεισαν χθες στις 808 πένες.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Kraft, Αϊρίν Ρόζενφελντ, αύξησε την αρχική προσφορά μετά την απόφαση της Cadbury να την απορρίψει, χαρακτηρίζοντάς την «ασήμαντη», και καθώς η Hershey προετοίμαζε την υποβολή ανταγωνιστικής προσφοράς.
Η εξαγορά της εταιρείας από την Kraft αναμένεται να δημιουργήσει έναν όμιλο με ετήσιες πωλήσεις ύψους περίπου 50 δισ. δολαρίων.

Πηγή: naftemporiki.gr

fandb-gr: Το διαπραγματευτικό παζάρι κράτησε αρκετούς μήνες, αν ξετυλίξει κανείς το διαπραγματευτικό ιστορικό μεταξύ των δυο εταιρειών, αντιλαμβάνεται το πόσο σημαντικό είναι να διαθέτει μια επιχείρηση στελέχη με εξαιρετικές γνώσεις της τέχνης της Διαπραγμάτευσης... όπως τη διδάσκουν οι Διεθνολόγοι!

Καλορίζικο το "μαγαζί"- γωνία Kraft !!!

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr