http://i1064.photobucket.com/albums/u369/ntararaki/animated119.gif

Join us Fandb-Gr - Facebook

Join us Fandb-Gr - Facebook
foodandbeverage-gr.blogspot.com

Follow us -Twitter

::f&b news:: ROUSSANNE - ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΛΥΡΙΚΟΣ 2008

Περιοχή: Κορινθία
Ποικιλία: Roussanne 100%

Μία από τις ελάχιστες φυτεύσεις της ποικιλίας αυτής του Hermitage-κυρίως Βόρειος Ροδανός και ελάχιστα στο Νότιο - που συναντάμε στη χώρα μας.
Το κρασί αυτό ωρίμασε για 4 μήνες σε βαρέλι και η χρονιά του 2008 έδωσε 4.200 φιάλες.
Έχει χρώμα ελαφρύ λεμονί, μύτη μέτριας αρωματικής έντασης με αρώματα κίτρινων φρούτων, λευκόσαρκου ροδάκινου μελιού και μεταλλικότητας, στο στόμα μέτρια+ οξύτητα, μέτριο σώμα, αλκοόλ 13,5% και μέτρια επίγευση. Καταναλώστε σύντομα.

Τιμή:

Βαθμολογία:15,5-20

Πηγή: krasiagr.blogspot.com

::food industry news::Τα σούπερ μάρκετ υπόσχονται να απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ.

Να απορροφήσει την αύξηση στον ΦΠΑ -όπως ισχυρίζονται και οι έμποροι- υπόσχονται τώρα μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για να μη χάσουν μαζικά τους πελάτες τους. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και αναφέρουν ότι:

Τα σούπερ μάρκετ υπόσχονται να απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ

Σε 5% υπολογίζεται η μείωση της κατανάλωσης στα βασικά τρόφιμα και γενικά στα είδη διατροφής για το πρώτο δίμηνο του χρόνου. Κατά το 2009 το ποσοστό μείωσης της κατανάλωσης που σημειώθηκε στο ελαιόλαδο ήταν 15%, στα απορρυπαντικά 7,6%, στα είδη γενικού καθαρισμού 4,8% κ.λπ. Ηδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με διαφημιστικές καταχωρίσεις τους που απευθύνονται στους καταναλωτές, υπόσχονται πως η αύξηση του ΦΠΑ κατά 2 μονάδες δεν θα περάσει στις τιμές των τροφίμων. Ενώ άλλες αλυσίδες προχωρούν σε μπαράζ προσφορών, προγράμματα μείωσης τιμών σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο κ.λπ. Κι όλα αυτά για να μην υπάρξει περαιτέρω συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και άρα πτώση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ. Εν τω μεταξύ, έχει προγραμματιστεί για σήμερα η έκτακτη συνεδρίαση των ΔΣ των εμπορικών συλλόγων- μελών της Εθνικής Συνομοσπονδίας. Κύριο θέμα, η ανάληψη δέσμευσης πως θα απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ και δεν θα την μετακυλίσουν στην κατανάλωση.

Πηγή: ethnos.gr

::f&b industry news:: H NuKorc χρεωκοπεί

Η NuKorc, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πλαστικών φελλών στον κόσμο, βαδίζει προς τη χρεωκοπία με χρέη που υπολογίζονται AUS$4m (4 εκατομμύρια Αυστραλέζικα δολάρια).
Η εταιρεία εμπειρογνωμόνων PPB που εδρεύει στην Αδελαίδα, ορίσθηκε σαν διαχειριστής της εταιρείας, που εδρεύει στην Pooraka της Νότιας Αυστραλίας, για τη μεταβατική αυτή περίοδο.
Η εταιρεία NuKorc που ιδρύθηκε το 1996, απόλαυσε πάνω από μία δεκαετία ανάπτυξης πριν να κτυπηθεί από την οικονομική κρίση, την παγκόσμια πτώση στις πωλήσεις κρασιού και τη δύναμη του Αυστραλέζικου δολαρίου.
Η εταιρεία άνοιξε θυγατρικές στη Napa της California το 2004, και κοντά στην Μπαρτσελόνα της Ισπανίας το 2005, αυξάνοντας την παραγωγή ένα χρόνο αργότερα κατά 1.3 δισεκατομμύρια φελλούς.
Οι θυγατρικές της Nukorc στην Ευρώπη και Αμερική δεν είναι υπό την απευθείας διαχείριση της PPB αλλά όπως είναι αντιληπτό βρίσκονται υπό το καθεστώς αλλαγής ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

Πηγή: krasiagr.blogspot.com

::food news:: «Κιτρίνισαν» τα κτήματα της Άρτας από τα πορτοκάλια που σαπίζουν


Σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους φορείς για το περιβαλλοντικό πρόβλημα αλλά και πρόβλημα υγιεινής που δημιουργείται από τα πορτοκάλια που σαπίζουν στο έδαφος, προτίθεται να συγκαλέσει σήμερα ο Νομάρχης Άρτας Γ. Παπαβασιλείου όπως ανακοίνωσε μετά από ερώτηση του αντινομάρχη Ν. Καλαμπόκη στο Ν.Σ.
Η σύσκεψη θα γίνει στη Νομαρχία με τους Δημάρχους των Δήμων που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών, τη Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης, τη Δ/νση Υγιεινής και Περιβάλλοντος και άλλους φορείς, προκειμένου να εξεταστούν μέτρα αντιμετώπισης.

Όπως ανέφερε ο Νομάρχης, αυτή τη στιγμή περίπου 45.000 τόνοι πορτοκάλια παραμένουν αδιάθετοι μετά και την αλλαγή του καθεστώτος της πλήρους αποδέσμευσης. «Το πρόβλημα πλέον ξεφεύγει απ' τις δυνατότητες αξιοποίησης αυτής της παραγωγής διότι και οι βροχές αλλά και η χαλαζόπτωση κατέστησαν το προϊόν ποιοτικά ανεκμετάλλευτο. Άρα εμείς πρέπει να δούμε - και χωρίς αυτό να είναι αποκλειστική μας ευθύνη - τι θα γίνει με την παραγωγή η οποία σέπεται και η οποία με την αύξηση των θερμοκρασιών θα δημιουργήσει προβλήματα υγιεινής κατάστασης. Πρέπει να δούμε πώς θα λύσουμε αυτό το πρόβλημα, που δεν είναι στα όρια ευθύνης και αρμοδιότητας της Ν.Α. είναι όμως στα πλαίσια της ευαισθησίας για το τι θα προκύψει το Πάσχα και παραπέρα όταν θα έρθουν οι ζέστες».

Επιπλέον δήλωσε ότι θα απαιτηθεί ενδεχόμενα έγκριση κονδυλίου για εξειδικευμένους ψεκασμούς για το οποίο η Νομαρχία θα κάνει και σχετικό έγγραφο προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, για να τονίσει ότι «υπάρχει σκεπτικό, πόροι χρειάζονται και μεθοδολογία αντιμετώπισης του προβλήματος». Ο νομαρχιακός σύμβουλος Κ. Βούλγαρης μετέφερε την εικόνα που υπάρχει ήδη σε περιοχές του κάμπου, τονίζοντας πως ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα έντομα και όσο θ' ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες το πρόβλημα θα γίνεται πιο έντονο.

Πηγή: paseges.gr

::food news:: Έντονες πιέσεις στην αγορά ελαιολάδου

Με ομαλούς ρυθμούς οι εξαγωγές οπωροκηπευτικών

http://www.kretastar.gr/gr/img/services1.jpg

Σε περίοδο νέων πιέσεων από πλευράς Ιταλών εισέρχεται η αγορά του ελληνικού ελαιολάδου, μετά τις τελευταίες εκτιμήσεις σε σχέση με τη φετινή παραγωγή της Ισπανίας. Αναλυτικά, την εβδομάδα που πέρασε η αγορά των παραδοσιακών εμπορευμάτων παρουσίασε την ακόλουθη εικόνα:

Nωπά

Συνεχίστηκαν με ομαλούς ρυθμούς για την εποχή οι εξαγωγές οπωροκηπευτικών. Αρχισε η συγκομιδή και εξαγωγή πορτοκαλιών ποικιλίας βαλέντσια, η παραγωγή των οποίων είναι μεγάλη και παρουσιάζει μικροκαρπία. Δεδομένου ότι δεν είναι αμιγώς επιτραπέζια ποικιλία, θα παρατηρηθεί πτώση του όγκου εξαγωγών όσο θα υπάρχουν ανταγωνιστικές επιτραπέζιες ποικιλίες στις αγορές. Η τιμή στην παραγωγή είναι καλή και ανταποκρίνεται στις αντίστοιχες τιμές που έχουν διαμορφωθεί στις αγορές. Ελπίζεται να μην χαθεί μερίδιο στις αγορές κυρίως με βάση τις χαμηλότερες τιμές του προϊόντος. Συνεχίζονται οι εξαγωγές σε ακτινίδια και φράουλες με κάποια επιβάρυνση του κόστους, λόγω των απαιτουμένων αναλύσεων υπολειμμάτων και προς τη Ρωσία. Εως την εβδομάδα που έληξε στις 5 Μαρτίου οι ελληνικές εξαγωγές σε νωπά φρούτα και λαχανικά ήταν οι ακόλουθες: Μανταρίνια: 27.110 τόνοι έναντι 18.555 τόνων πέρυσι. Πορτοκάλια: 147.294 έναντι 139.865. Λεμόνια: 139 έναντι 98. Γκρέιπ Φρουτ: 204 έναντι 191. Ακτινίδια: 35.227 έναντι 26.814. Αγγούρια: 15.865 έναντι 11.077. Μήλα: 5.201 τόνοι έναντι 3.921 τόνων πέρυσι.

Λάδια

Σε περίοδο νέων πιέσεων από την πλευρά των Ιταλών φαίνεται ότι μπαίνει για μια ακόμη φορά η ελληνική αγορά ελαιολάδου. Μετά τις τελευταίες εκτιμήσεις σε σχέση με την φετινή παραγωγή της Ισπανίας, η οποία αναμένεται να κυμανθεί γύρω στο 1,2 εκατ. τόνους, ενώ πριν από μερικές εβδομάδες η αγορά προεξοφλούσε χαμηλότερη παραγωγή κατά περίπου 100.000 τόνους, ανατρέποντας τα δεδομένα της διαθεσιμότητας του προϊόντος για την τρέχουσα εμπορική περίοδο. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με την ασθενή εικόνα που παρουσιάζει η ζήτηση του προϊόντος σε Ιταλία και Ισπανία εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, επιτρέπει στους Ιταλούς να υιοθετήσουν μια πιο επιθετική στάση επιδιώκοντας χαμηλότερα επίπεδα τιμών, τόσο για το ισπανικό όσο και το ελληνικό ελαιόλαδο. Ηδη η υποχώρηση των τιμών είναι πλέον εμφανής στην ισπανική αγορά, όπου την περασμένη εβδομάδα οι τιμές ex-factory για τα εξαιρετικά παρθένα υποχώρησαν κάτω από τα 2,10 ευρώ/κιλό και οι βιομηχανικοί άσοι κάτω από το 1,80 ευρώ/κιλό, ενώ τα παρθένα ελαιόλαδα είναι μάλλον σταθερά μεταξύ 1,95-2,00 ευρώ/κιλό. Στην περίπτωση της ελληνικής αγοράς οι Ιταλοί δύσκολα πλέον προσφέρουν τα 2,45 ευρώ/κιλό (τιμές CIF) για τα πολύ καλά εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, και οι τιμές που πλέον ακούγονται δείχνουν μια τάση προς τα 2,40 ευρώ/κιλό. Πάντως, την ίδια ώρα κάποιες δημοπρασίες στην Κρήτη γίνονται σε επίπεδα τιμών μεταξύ 2,35-2,40 ευρώ/κιλό, τιμές οι οποίες σαφώς δεν είναι διαπραγματεύσιμες από την πλευρά των Ιταλών. Επομένως επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά ότι βρισκόμαστε σε μία αγορά δύο ταχυτήτων στην περίπτωση των ελληνικών ελαιολάδων, με τη νέα κατάσταση να ευνοεί βεβαίως τους Ιταλούς, εξ αιτίας της υποχώρησης των τιμών του ισπανικού ελαιολάδου.

Καφές

Αύξηση 7% σημείωσαν τον Φεβρουάριο οι εξαγωγές καφέ της Γουατεμάλας φθάνοντας στους 377.526 σάκους των 60 κιλών, από 353.698 σάκους την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ανακοίνωσε την Τετάρτη η Anacafe. Οι σωρευτικές εξαγωγές την περίοδο 2009/10 που άρχισε τον Οκτώβριο έφθασαν το 1.018.117 σάκους, 13,6% υψηλότερες από τον προηγούμενο κύκλο. Στο μεταξύ τα αποθέματα καφέ στην Ιαπωνία μειώθηκαν 6,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Δεκέμβριο του 2004, όταν μειώθηκαν κάτω από τους 100.000 τόνους διατηρήθηκαν στους 96.774 τόνους. Τα αποθέματα καφέ στις αποθήκες μειώθηκαν 2,3% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με πέρυσι φθάνοντας τους 98.293 τόνους ανακοίνωσε την Πέμπτη το υπουργείο Γεωργίας τη χώρας. Η Ιαπωνία είναι τρίτη μεγαλύτερη χώρα κατανάλωσης καφέ στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ και τη Γερμανία. Την Πέμπτη στο Λονδίνο ο καφές έκλεισε χαμηλότερα μετά από την τρικυμιώδη διαπραγμάτευσή του την προηγούμενη μέρα. Οι προσδοκίες για μεγαλύτερη παραγωγή στη Βραζιλία επηρέασαν επίσης τις τιμές. Ωστόσο οι ανησυχίες για τις περιορισμένες προμήθειες από την Κεντρική και τη Νότια Αμερική τις στήριξαν στη συνέχεια.

Κρέατα

Η αγορά κινείται χωρίς κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς ζήτησης και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι επηρεάζεται σημαντικά από τα γεγονότα των τελευταία ημερών και την αναγγελία της νέας οικονομικής πολιτικής. Μπορεί κατά περιοχές η ζήτηση να είναι πιο βελτιωμένη, ωστόσο το γενικότερο κλίμα στην αγορά κρέατος είναι αρνητικό. Στα νωπά αρνιά συνεχίζεται η ίδια κατάσταση, δηλ. οι παραγωγοί προσπαθούν να αποφεύγουν πωλήσεις με χαμηλές τιμές, περιμένοντας υψηλότερες τιμές τις δύο τελευταίες εβδομάδες, από τα τρέχοντα επίπεδα που είναι γύρω στα 5,00 ευρώ/κιλό. Κινητικότητα παρατηρείται στις κατεψυγμένες συκωταριές, ένα είδος με μεγάλη ζήτηση το Πάσχα. Οι τρέχουσες τιμές είναι περίπου 3,50-4,00 ευρώ/κιλό και από ότι φαίνεται οι ποσότητες θα είναι λιγότερες από τις περυσινές. Στα χοιρινά τελικά οι τιμές από Ολλανδία και Βέλγιο μειώθηκαν κατά περίπου 0,05-0,06 ευρώ/κιλό και 0,05 ευρώ/κιλό αντιστοίχως την εβδομάδα που πέρασε, επειδή αργά την Παρασκευή 26/2 οι Γερμανοί προχώρησαν στη μείωση των τιμών. Την τρέχουσα εβδομάδα οι προοπτικές μιλούν για σταθερές τιμές, αλλά αν αργότερα η Γερμανία που καθορίζει σε μεγάλο ποσοστό τις τιμές των ζώντων χοίρων βγει και πει πάνω ή κάτω θα υπάρξουν αντίστοιχες αλλαγές. Την εβδομάδα που πέρασε τα μισάδια από την Ολλανδία ήταν στο 1,50-1,52 ευρώ/κιλό, στη Γαλλία 1,46-1,48 και στους λαιμούς από 1,64-1,77 ευρώ το κιλό αντιστοίχως. Στις σπάλες η Γαλλία ήταν στο 1,23-1,28 η δε Ολλανδία από 1,28-1,35 ευρώ/κιλό. Σημειώνεται ότι και η Γαλλία στα ζωντανά χοιρινά την περασμένη και την τρέχουσα εβδομάδα έχει πτωτικές τάσεις που θα επηρεάσουν τα μισάδια και τις κοπές αναλόγως είδους. Στα ολόκληρα μοσχάρια έχουμε σταθεροποίηση των τιμών, ενώ στις πλάτες - το κυριότερο εισαγόμενο είδος - οι τιμές αναλόγως προέλευσης και κοπής (πέντε ή 10 πλευρά) κυμάνθηκαν από 2,40-3,15 ευρώ/κιλό. Τέλος στα πουλερικά δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο σε επίπεδο τιμών, που σημαίνει ότι η Ιταλία εξακολουθεί να είναι πολύ φθηνή σε σύγκριση με την Ολλανδία (βαριά κοτόπουλα/ 1,00-1,05 ευρώ/κιλό η Ιταλία και 1,30-1,40 ευρώ/κιλό) αντιστοίχως.

Δημητριακά

Οι διακυμάνσεις των τιμών κατά το πρώτο μισό της προηγούμενης εβδομάδας επηρεάστηκαν από τις σημαντικές κινήσεις των ισοτιμιών των διαφόρων νομισμάτων (δολάριο, ευρώ, στερλίνα), τις τιμές του αργού και τις αποδόσεις των χρηματιστηρίων αξιών. Μετά την Τετάρτη, τα θεμελιώδη στοιχεία (αποθέματα, ζήτηση, πορεία νέας σοδειάς κ.λπ.) απέκτησαν εκ νέου βαρύτητα πιέζοντας τις τιμές των σιτηρών σε χαμηλότερα επίπεδα, με την εξαίρεση του καλαμποκιού, το οποίο παρέμεινε σταθερό. Τα επενδυτικά και κερδοσκοπικά κεφάλαια παρακολουθούν τις εξελίξεις των χρηματιστηριακών τιμών, οι οποίες θεωρούνται χαμηλές σε σχέση με άλλα εμπορεύματα. Οι αγορές πλέον συνειδητοποιούν ότι η ζήτηση είναι ως επί το πλείστον καλυμμένη έως και την επερχόμενη νέα σοδειά (Μάιος/Ιούνιος στις χώρες της Β. Αφρικής), η κατανάλωση στην Ευρώπη παραμένει σε σταθερά μειωμένα επίπεδα και οι συγκομιδή στο νότιο ημισφαίριο εξελίσσεται με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Οι εξαγωγές σιταριού από την Ε.Ε. βρίσκονται 20% χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το κριθάρι παραμένει μη ανταγωνιστικό σε όλες τις αγορές των Τρίτων Χωρών και κατευθύνεται μαζικά στις αποθήκες της παρέμβασης (3,8 εκατ. τόνοι ήδη) ενώ οι καιρικές συνθήκες εξακολουθούν να είναι ευνοϊκές, προϊδεάζοντας για άλλη μια πολύ καλή σοδειά, η οποία θα προστεθεί στα υψηλά αποθέματα των τελευταίων δύο ετών.

Ρύζι

Ηρεμία επικράτησε στην αγορά του ρυζιού την εβδομάδα που πέρασε. Οι τιμές παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Γενικώς υπάρχει μια καχεξία στην κατανάλωση, φαινόμενο όμως που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη.

Οσπρια

Πλήρης ηρεμία επικράτησε στην αγορά οσπρίων από πλευράς ζήτησης. Ανοδικά κινήθηκαν οι φακές στον Καναδά εξ αιτίας της ισοτιμίας του νομίσματος της χώρας με το δολάριο των ΗΠΑ. Στα ίδια επίπεδα διατηρήθηκαν οι τιμές σε φακές ρέγκιουλαρ ΗΠΑ. Κίνηση δεν υπάρχει προς το παρόν για μαυρομμάτικα και αλούμπιας. Αρχισαν οι προσφορές σε ρεβίθια Μεξικού νέας εσοδείας αλλά οι τιμές είναι υψηλές και οι ενδιαφερόμενοι προτίμησαν να τηρήσουν στάση αναμονής. Σε επίπεδα μεταξύ 1.500 και 1.600 δολ. ο τόνος διατηρούνται οι γίγαντες Κίνας και μειωμένο είναι το αγοραστικό ενδιαφέρον, από την Ελλάδα τουλάχιστον που έχει καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της.

Ψάρια: Κάμψη

Ελαφρά μειωμένη ήταν η ζήτηση στην αγορά των κατεψυγμένων αλιευμάτων την εβδομάδα που πέρασε ίσως εξ αιτίας των εξαγγελιών των νέων μέτρων και των κινητοποιήσεων που αυτά προκάλεσαν. Φορείς της αγοράς επισημαίνουν ότι οι καταναλωτές είναι «κουμπωμένοι» αναφορικά με τις δαπάνες τους γενικότερα. Τα είδη βρίσκονται σε επάρκεια. Πτωτική τάση έχουν οι τιμές των ειδών, λόγω της μειωμένης ζήτησης.

Βαμβάκια: Διεθνής κινητικότητα


Δυναμική εμφανίστηκε η διεθνής αγορά βάμβακος την εβδομάδα που πέρασε στη Νέα Υόρκη λόγω των θεμελιωδών στοιχείων κάνοντας μια διόρθωση την Πέμπτη, ακολουθώντας τα λοιπά εμπορεύματα φυσικής παραγωγής, μετά την άνοδο σε ρεκόρ διετίας των συμβολαίων της τρέχουσας εσοδείας. Αυξημένη θα είναι η νέα εσοδεία παγκοσμίως. Μικρότερες - σε σύγκριση με άλλες εβδομάδες - ήταν οι εξαγωγές αμερικανικού βάμβακος καθώς επιφυλακτικά ήταν τα κλωστήρια για αγορές εξ αιτίας της συνεχούς ανόδου της Νέας Υόρκης και προτίμησαν άλλες προελεύσεις. Στην ελληνική αγορά δεν έγιναν σημαντικές πράξεις μετά και τη συνεχή άνοδο των τιμών και οι Τούρκοι φάνηκαν να μην είναι διατεθειμένου να πληρώσουν τόσο ακριβά το προϊόν. Εως την εβδομάδα που έληξε στις 25 Φεβρουαρίου οι καθαρές πωλήσεις των ΗΠΑ σε βαμβάκι τύπου upland ήταν 133.00 δέματα για παράδοση 2009/10, 17% υψηλότερες από την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά 63% χαμηλότερες από τον μέσον όρο των τεσσάρων προηγούμενων εβδομάδων. Οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε 289.400 δέματα, 25% υψηλότερες από την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά 38% χαμηλότερες από τον μέσον όρο των τεσσάρων προηγούμενων εβδομάδων.

Σε τροχιά ανόδου τα σπορέλαια

Συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία οι τιμές των σπορελαίων στο εξωτερικό, ιδιαίτερα του ηλιελαίου και του σογιελαίου, αλλά στη χώρα μας παραμένουν αμετάβλητες λόγω της προβληματικής ζήτησης. Και την εβδομάδα που πέρασε η ζήτηση ήταν χαμηλή, αν και παραδοσιακά τη Σαρακοστή και την άνοιξη ανακάμπτει. Τα προβλήματα στην αγορά με την έλλειψη ρευστότητας και τις επιταγές που έχουν εκδώσει διάφορες εταιρείες συνεχίζονται. Εως την εβδομάδα που έληξε στις 5 Μαρτίου το σογιέλαιο πωλείτο προς 790 ευρώ ο τόνος, το προερχόμενο από μη γενετικά τροποποιημένο σογιόσπορο προς 830 ευρώ ο τόνος, το ηλιέλαιο προς 870 ευρώ ο τόνος και το καλαμποκέλαιο 920 ευρώ ο τόνος. Οι τιμές είναι μετρητοίς στον παραγωγό.

ΛΙΛΑ Α. ΚΑΤΣΟΥΛΗ

Πηγή: naftemporiki.gr

::global food news:: Σοκ προκαλεί η «επικύρωση» των μενού της McDonald’s από τη Weight Watchers


Γεύματα εγκεκριμένα από τη Weight Watchers πρόκειται να πουλά η McDonald's στη Νέα Ζηλανδία, στο πλαίσιο συμφωνίας που ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη, η οποία χαρακτηρίστηκε ως ένας ευχάριστος τρόπος απώλειας βάρους, αλλά η οποία επικρίνεται από τους διατροφολόγους ως ένα μαρκετίστικο κόλπο που δεν προάγει την υγιεινή διατροφή.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, την οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει ως την πρώτη του είδους της παγκοσμίως, η McDonald's θα χρησιμοποιεί το λογότυπο της Weight Watchers στα μενού της και η Weight Watchers θα προωθεί τη McDonald's σε όσους κάνουν δίαιτα.
Αρκετά γεύματα στο μενού του κολοσσού των fast food (το Filet-O-Fish, τα Chicken McNuggets και το Sweet Chilli Seared Chicken Wrap) έχουν λάβει έγκριση για να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα της Weight Watchers. Κάθε γεύμα λαμβάνει 6,5 βαθμούς στο πρόγραμμα της Weight Watchers, το οποίο επιτρέπει στα άτομα που κάνουν δίαιτα να καταναλώνουν 18 έως 40 βαθμούς την ημέρα προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό βάρος.
Όπως δήλωσε ο Chris Stirk, διευθυντής της Weight Watchers στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών αντικατοπτρίζει «μέρος της φιλοσοφίας μας ότι μπορείς να ευχαριστιέσαι τη ζωή... ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεις τους στόχους σου για την απώλεια βάρους».

Αντίθετη άποψη έχουν οι διατροφολόγοι
Ωστόσο, οι διατροφολόγοι και οι ειδικοί σε θέματα παχυσαρκίας δηλώνουν ότι τα γεύματα αυτά αποτελούν απλά ένα κόλπο του μάρκετινγκ για να ελκύσουν κόσμο στα εστιατόρια.
«Στην πραγματικότητα, όλα γίνονται για τις πωλήσεις» δήλωσε η Jane Martin, σύμβουλος της Αυστραλιανής Συμμαχίας Πολιτικής για την Παχυσαρκία.
«Υπονοούν ότι οι τροφές αυτές είναι υγιεινές... όταν συχνά έχουν υψηλό περιεχόμενο σε λίπος και αλάτι. Τα Chicken McNuggets είναι Chicken McNuggets, είτε τα εγκρίνει η Weight Watchers είτε όχι» δήλωσε η κ. Martin.
Ο Mark Hawthorne, διευθύνων σύμβουλος της McDonald's Νέας Ζηλανδίας δήλωσε ότι η χώρα αυτή είναι η μόνη όπου η McDonald's θα παρέχει γεύματα της Weight Watchers. Η McDonald's Νέας Ζηλανδίας «δεν γνωρίζει για τυχόν σχέδια επέκτασης αυτής της συμφωνίας σε άλλες χώρες» δήλωσε η εκπρόσωπος Kylie Taylor.
Η McDonald's, αλυσίδα fast food που έχει επικριθεί ευρύτατα διότι πουλά μενού με υψηλό περιεχόμενο σε θερμίδες και λίπος, με γεύματα τεράστιου μεγέθους, «καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να προωθήσει μια αλλαγή συμπεριφοράς και να αυξήσει την ενημέρωση των καταναλωτών για τις υγιεινές επιλογές» δήλωσε ο κ. Hawthorne.
Η McDonald's έχει κάνει αλλαγές στο μενού της, προσθέτοντας πιο υγιεινά προϊόντα, όπως σαλάτες μικρού μεγέθους, φρούτα και σάντουιτς με ψητό κοτόπουλο.
Ο Chris Stirk της Weight Watchers δήλωσε ότι η εταιρεία του δεν θα είχε συνεργαστεί με τη McDonald's, αν η αλυσίδα fast food δεν ήταν αποφασισμένη να αλλάξει.

Πηγή: krasiagr.blogspot.com

Τρόφιμα και Ποτά



by foodandbeverage-gr & kariera.gr